Lekkerder bij de Boer lanceert hyperlokale nieuwsbrief voor kortste voedselketens

door | do 16 januari 2025 | Algemeen, Informatief, Nieuws, Service | 0 Reacties

Lekkerder bij de Boer, het toonaangevende platform voor directe verkoop van boer naar consument, introduceert vandaag een innovatieve hyperlokale nieuwsbrief. Deze nieuwe service verbindt consumenten direct met boeren en hun (verse) producten binnen een straal van 25 kilometer van hun woon- of werklocatie.

“Met deze gepersonaliseerde aanpak maken we de afstand tussen boer en bord nog kleiner,” zegt Thomas Siahaya, oprichter van Lekkerder bij de Boer. “Consumenten ontvangen alleen product-suggesties en aanbiedingen van boeren in hun directe omgeving, wat zorgt voor écht verse producten en een minimale impact op het milieu.”

Unieke kenmerken van de hyperlokale nieuwsbrief:

  • Wekelijkse updates over lokaal verkrijgbare seizoensproducten
  • Exclusieve aanbiedingen van boeren binnen 25 kilometer
  • Direct contact tussen consument en boer
  • Ondersteuning van de lokale economie
  • Vermindering van voedselkilometers

De nieuwsbrief past in de missie van Lekkerder bij de Boer om de voedseltransitie te versnellen door seizoensgebonden, lokaal geproduceerd voedsel toegankelijker te maken. Het platform verbindt consumenten rechtstreeks met lokale boeren via een digitale gids en marktplaats.

Voor boeren biedt de hyperlokale nieuwsbrief een effectieve manier om hun producten onder de aandacht te brengen bij een geïnteresseerd lokaal publiek. Voor consumenten wordt het nog eenvoudiger om verse, eerlijke producten direct van boeren uit hun omgeving te kopen.

Gratis aanmelden voor lokaal voedselnieuws 

Consumenten kunnen zich vanaf vandaag gratis aanmelden voor de hyperlokale nieuwsbrief. Na het invullen van hun postcode ontvangen zij wekelijks een persoonlijke selectie van verse producten die binnen 25 kilometer van hun locatie verkrijgbaar zijn.

Over Lekkerder bij de Boer

Lekkerder bij de Boer is het leidende platform in Nederland dat consumenten direct verbindt met lokale boeren. Het platform maakt deel uit van een bredere beweging voor duurzame, transparante voedselketens en ondersteunt boeren bij het bereiken van lokale consumenten.

Leuk dat je dit artikel hebt bekeken. Hopelijk ga je na het bezoeken van onze site (vaker) kopen bij de boer. Een handig hulpmiddel daarbij is onze app. Deze kun je downloaden in App Store (iOS) en Google Play (Android). Veel plezier!

Thomas

Initiatiefnemer en aanjager, Lekkerder bij de Boer

0 reacties

Een reactie versturen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Boerderijwinkel beginnen? Zo doe je dat!

Boerderijwinkel beginnen? Zo doe je dat!

Het starten van een boerderijwinkel is een unieke kans om jouw passie voor lokale producten te delen, klanten dichter bij de bron te brengen en tegelijkertijd meer controle te krijgen over de prijsvorming en kwaliteit van jouw aanbod. Maar waar begin je? In deze gids...

Regels rondom rauwe melk.  Noodzakelijk of onnodig betuttelend?

Regels rondom rauwe melk. Noodzakelijk of onnodig betuttelend?

Vanaf januari 2025 worden boeren die rauwe melk verkopen verplicht hun product vaker te laten testen op ziekteverwekkers. Deze maatregel, opgelegd door het ministerie van VWS, brengt kosten van €150-€175 per test met zich mee, wat bij boeren tot zorgen leidt. De...

Samen voor duurzamer voedsel: ook bij extreme regenval (VIDEO)

Samen voor duurzamer voedsel: ook bij extreme regenval (VIDEO)

De impact van extreem weer op de Nederlandse landbouw De afgelopen maanden heeft extreme regenval in Nederland geleid tot verzadigde akkers en verrottende gewassen. Dit veroorzaakt aanzienlijke problemen voor boeren, zoals mislukte oogsten en vertragingen bij het...