Lekkerder bij de Boer passeert mijlpaal van 2.000 boerderijwinkels

door | zo 24 september 2023 | Nieuws | 0 Reacties

Op Lekkerder bij de Boer, het platform dat consumenten en lokale boeren verbindt, is onlangs het 2.000-ste boerderij verkooppunt aangemeld. Deze ontwikkeling illustreert het groeiende succes en de toewijding van het platform om lokale landbouw te stimuleren en consumenten toegang te bieden tot verse, kwalitatieve en lokaal geproduceerde producten.

Democratisering en diversiteit in de voedselmarkt

Wij geloven sterk in de autonomie en de stem van de boer in de voedselmarkt. Het is onze missie om ervoor te zorgen dat alle boeren, ongeacht grootte of locatie, de mogelijkheid hebben om hun producten rechtstreeks aan de consument te verkopen. Dit niet alleen om eerlijke inkomsten te garanderen, maar ook om de diversiteit en kwaliteit van de beschikbare producten te verhogen. 

“Directe verkoop elimineert vele schakels in de voedselketen en zorgt voor transparantie en een eerlijke prijs voor zowel de boer als de consument,” benadrukt Thomas Siahaya, oprichter van Lekkerder bij de Boer. Zo zetten wij ons in voor een meer inclusieve en duurzame voedselketen, waarin elke boer een gelijke kans heeft om te floreren en de consument toegang heeft tot een rijk en divers aanbod van producten.

Open verkoopplatform voor elke boer

Met Lekkerder bij de Boer creëren wij een open en inclusief platform, beschikbaar voor elke boer die rechtstreeks aan consumenten wil verkopen. Wij bieden een plek voor alle boeren en geven hen de mogelijkheid om zelf hun prijzen te bepalen, en daarmee een eerlijke en duurzame voedselproductie te waarborgen.

Profilering en zichtbaarheid

Naast het faciliteren van online verkoop, biedt Lekkerder bij de Boer boerderij verkooppunten ook de mogelijkheid tot profilering door middel van een eigen pagina op lekkerder.nl en de app. Dit omvat niet alleen contactmogelijkheden maar ook verwijzingen naar social media, websites, en webshops van de boeren zelf, waardoor consumenten een helder beeld krijgen van de diverse aanbieders en hun producten en de boeren hun bereik en zichtbaarheid kunnen vergroten.

Uitbreiding, ondersteuning en toekomstvisie

Bij Lekkerder bij de Boer zijn we continu in beweging, strevend naar uitbreiding en verbetering van ons platform en onze diensten. “We verwachten dat binnen een half jaar tienduizenden producten door onze aangesloten boeren worden aangeboden,” voorspelt Siahaya. Maar ons streven gaat verder dan alleen het aanbieden van een verkoopplatform. 

Wij zijn momenteel samen met een gerenommeerde partner bezig met de ontwikkeling van een uitgebreid coaching- en ondersteuningsprogramma om, daar waar gewenst, boerderij verkooppunten verder te helpen. 

We begrijpen dat niet elke boer ervaring heeft met het promoten van hun verkooppunt, zowel online als offline, en daarom zullen we specifieke ondersteuning bieden om hen hierin te begeleiden. 

Ons doel is om een omgeving te creëren waarin boeren de kennis en de middelen hebben om te groeien en te floreren. Het is onze overtuiging dat door de combinatie van directe verkoop en gerichte ondersteuning, we een positieve en duurzame impact kunnen realiseren op de voedselconsumptie en -productie. We werken aan een toekomst waarin de connectie tussen consument en boer versterkt is en waarin diversiteit en kwaliteit in de voedselmarkt centraal staan.

Leuk dat je dit artikel hebt bekeken. Hopelijk ga je na het bezoeken van onze site (vaker) kopen bij de boer. Een handig hulpmiddel daarbij is onze app. Deze kun je downloaden in App Store (iOS) en Google Play (Android). Veel plezier!

Thomas

Initiatiefnemer en aanjager, Lekkerder bij de Boer

Lekkerder Boerderijwinkel Verkiezing 2024

Lekkerder Boerderijwinkel Verkiezing 2024

Op 1 mei 2024 viert Lekkerder bij de Boer vijf jaar succes in het verbinden van consumenten met lokale boeren en hun producten. Ter gelegenheid van dit jubileum wordt de Lekkerder Boerderijwinkel Verkiezing 2024 georganiseerd. Het doel is erkenning te geven aan de...

Marketing en Communicatie Specialist Stage

Marketing en Communicatie Specialist Stage

Jouw stage bij Lekkerder bij de Boer betekent kennis maken en kennis opdoen van nagenoeg alle facetten van online marketing en communicatie. Wij zijn de online wegwijzer naar en marktplaats van verse producten uit de buurt. Heb jij, net als wij, torenhoge ambities?...

Boerderijwinkel beginnen? Zo doe je dat!

Boerderijwinkel beginnen? Zo doe je dat!

Boerderijwinkels zijn steeds populairder geworden in de afgelopen jaren. Consumenten zijn zich meer bewust geworden van het belang van het ondersteunen van lokale boeren en het kopen van verse, seizoensgebonden producten. Het runnen van een boerderijwinkel kan echter...