Lekkerder bij de Boer passeert mijlpaal van 2.000 boerderijwinkels

door | zo 24 september 2023 | Nieuws | 0 Reacties

Op Lekkerder bij de Boer, het platform dat consumenten en lokale boeren verbindt, is onlangs het 2.000-ste boerderij verkooppunt aangemeld. Deze ontwikkeling illustreert het groeiende succes en de toewijding van het platform om lokale landbouw te stimuleren en consumenten toegang te bieden tot verse, kwalitatieve en lokaal geproduceerde producten.

Democratisering en diversiteit in de voedselmarkt

Wij geloven sterk in de autonomie en de stem van de boer in de voedselmarkt. Het is onze missie om ervoor te zorgen dat alle boeren, ongeacht grootte of locatie, de mogelijkheid hebben om hun producten rechtstreeks aan de consument te verkopen. Dit niet alleen om eerlijke inkomsten te garanderen, maar ook om de diversiteit en kwaliteit van de beschikbare producten te verhogen. 

“Directe verkoop elimineert vele schakels in de voedselketen en zorgt voor transparantie en een eerlijke prijs voor zowel de boer als de consument,” benadrukt Thomas Siahaya, oprichter van Lekkerder bij de Boer. Zo zetten wij ons in voor een meer inclusieve en duurzame voedselketen, waarin elke boer een gelijke kans heeft om te floreren en de consument toegang heeft tot een rijk en divers aanbod van producten.

Open verkoopplatform voor elke boer

Met Lekkerder bij de Boer creëren wij een open en inclusief platform, beschikbaar voor elke boer die rechtstreeks aan consumenten wil verkopen. Wij bieden een plek voor alle boeren en geven hen de mogelijkheid om zelf hun prijzen te bepalen, en daarmee een eerlijke en duurzame voedselproductie te waarborgen.

Profilering en zichtbaarheid

Naast het faciliteren van online verkoop, biedt Lekkerder bij de Boer boerderij verkooppunten ook de mogelijkheid tot profilering door middel van een eigen pagina op lekkerder.nl en de app. Dit omvat niet alleen contactmogelijkheden maar ook verwijzingen naar social media, websites, en webshops van de boeren zelf, waardoor consumenten een helder beeld krijgen van de diverse aanbieders en hun producten en de boeren hun bereik en zichtbaarheid kunnen vergroten.

Uitbreiding, ondersteuning en toekomstvisie

Bij Lekkerder bij de Boer zijn we continu in beweging, strevend naar uitbreiding en verbetering van ons platform en onze diensten. “We verwachten dat binnen een half jaar tienduizenden producten door onze aangesloten boeren worden aangeboden,” voorspelt Siahaya. Maar ons streven gaat verder dan alleen het aanbieden van een verkoopplatform. 

Wij zijn momenteel samen met een gerenommeerde partner bezig met de ontwikkeling van een uitgebreid coaching- en ondersteuningsprogramma om, daar waar gewenst, boerderij verkooppunten verder te helpen. 

We begrijpen dat niet elke boer ervaring heeft met het promoten van hun verkooppunt, zowel online als offline, en daarom zullen we specifieke ondersteuning bieden om hen hierin te begeleiden. 

Ons doel is om een omgeving te creëren waarin boeren de kennis en de middelen hebben om te groeien en te floreren. Het is onze overtuiging dat door de combinatie van directe verkoop en gerichte ondersteuning, we een positieve en duurzame impact kunnen realiseren op de voedselconsumptie en -productie. We werken aan een toekomst waarin de connectie tussen consument en boer versterkt is en waarin diversiteit en kwaliteit in de voedselmarkt centraal staan.

Leuk dat je dit artikel hebt bekeken. Hopelijk ga je na het bezoeken van onze site (vaker) kopen bij de boer. Een handig hulpmiddel daarbij is onze app. Deze kun je downloaden in App Store (iOS) en Google Play (Android). Veel plezier!

Thomas

Initiatiefnemer en aanjager, Lekkerder bij de Boer

Boerderijwinkel beginnen? Zo doe je dat!

Boerderijwinkel beginnen? Zo doe je dat!

Het starten van een boerderijwinkel is een unieke kans om jouw passie voor lokale producten te delen, klanten dichter bij de bron te brengen en tegelijkertijd meer controle te krijgen over de prijsvorming en kwaliteit van jouw aanbod. Maar waar begin je? In deze gids...

Regels rondom rauwe melk.  Noodzakelijk of onnodig betuttelend?

Regels rondom rauwe melk. Noodzakelijk of onnodig betuttelend?

Vanaf januari 2025 worden boeren die rauwe melk verkopen verplicht hun product vaker te laten testen op ziekteverwekkers. Deze maatregel, opgelegd door het ministerie van VWS, brengt kosten van €150-€175 per test met zich mee, wat bij boeren tot zorgen leidt. De...

Samen voor duurzamer voedsel: ook bij extreme regenval (VIDEO)

Samen voor duurzamer voedsel: ook bij extreme regenval (VIDEO)

De impact van extreem weer op de Nederlandse landbouw De afgelopen maanden heeft extreme regenval in Nederland geleid tot verzadigde akkers en verrottende gewassen. Dit veroorzaakt aanzienlijke problemen voor boeren, zoals mislukte oogsten en vertragingen bij het...

Weer reeks inbraken boerderijwinkels; help voorkomen

Weer reeks inbraken boerderijwinkels; help voorkomen

Vorige week is er opnieuw ingebroken in een boerderijwinkel in Middelburg, Zeeland. Dit incident volgt op een reeks inbraken op Walcheren gedurende die week daarvoor. Deze inbraken vertonen sterke gelijkenissen met de golf van inbraken die in maart 2023 plaatsvond,...